Pengaruh Kemudahan Transaksi Dan Diskon Terhadap Loyalitas Pelanggan Serta Dampaknya Pada Kepuasan Pelanggan Pengguna Dana

Studi Kasus Pada Konsumen Toko Kanaya Ponsel & Brilink Di Sei Rampah

Authors

  • Yenni Arfah Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Bina Karya
  • Yusen Cindranata Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Bina Karya

DOI:

https://doi.org/10.70021/dbp.v3i1.140

Keywords:

Loyalitas Pelanggan, Kepuasan Pelanggan, Kemudahan Transaksi, Diskon

Abstract

This research aims to determine the effect of ease of transactions and discounts on customer loyalty and its impact on customer satisfaction with Dana users. This research was conducted on Dana users at the Kanaya Mobile & Brilink Store located in Sei Rampah, Serdang Bedagai. This type of research is quantitative descriptive research. The research sample consisted of 96 respondents with sampling techniques using techniques purposive sampling. Research data was obtained using a Google Form questionnaire. The data analysis method uses the path analysis method with the help of the SPSS Statistics 25 analysis program. The research results show that: 1). Ease of transactions has a significant effect on customer satisfaction. 2). Discounts do not have a significant effect on customer satisfaction. 3). Ease of transactions has a significant effect on customer loyalty. 4). Discounts have a significant effect on customer loyalty. 5). Customer satisfaction has a significant effect on customer loyalty. 6). Satisfaction customers have an impact on the ease of transactions on customer loyalty 7). Customer satisfaction does not have an impact on discounts on customer loyalty.

References

Ghozali, & Imam. (2018). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS 25. Universitas Diponegoro.

Griffin, J. (2015). Customer Loyalty, Menumbuhkan dan Mempertahankan Kestiaan Pelanggan. Jakarta. Indonesia: Erlangga.

Jogiyanto. (2017). Konsep Dasar Sistem Informasi, Jogyakarta.

Juni Siska, T. (2022). Pengaruh Diskon Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Pada Pt Wellimdo Blast Media Di Kota Batam. Universitas Puteri Batam, 5, 25.

Kotler, P. dan K. K. (2016). Manajemen Pemasaran Edisi 12 Jilid 1&2.

Pratiwi, R. P., Ekanova, A. P., & Nagari, O. P. (2022). Pengaruh Promosi Dan Kemudahan Penggunaan Terhadap Loyalitas Pelanggan Pada Layanan ShopeeFood Di Jakarta. Jurnal Ekonomi Dan Manajemen, 1(2), 18–28.

Safrika, Rahman Lubis, S. I. (2018). Pengaruh Kualitas Informasi Dan Kemudahan Transaksi Terhadap Kepuasan Konsumen Serta Dampaknya Pada Loyalitas Konsumen Dalam Berbelanja Fashion Online Di Banda Aceh. Jurnal Saints Riset, VIII, 27.

Sutisna. (2013). Perilaku Konsumen dan Komunikasi Pemasaran, Erlangga, Jakarta.

Tanuwijaya, C. K. (2022). Pengaruh diskon dan kualitas pelayanan terhadap loyalitas pelanggan dengan kepuasan pelanggan sebagai variabel mediasi (studi kasus pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis Univsersitas Wijaya Kusuma Surabaya). Wijaya Kusuma Surabaya University.

Downloads

Published

2024-06-30

How to Cite

Arfah, Y., & Cindranata , Y. (2024). Pengaruh Kemudahan Transaksi Dan Diskon Terhadap Loyalitas Pelanggan Serta Dampaknya Pada Kepuasan Pelanggan Pengguna Dana : Studi Kasus Pada Konsumen Toko Kanaya Ponsel & Brilink Di Sei Rampah. Digital Business Progress, 3(1), 33–42. https://doi.org/10.70021/dbp.v3i1.140