Pengaruh Brand Image dan Sosial Media Marketing Terhadap Keputusan Pembelian Dengan Minat Belo Sebagai Variabel Intervening

Studi Kasus pada Pembeli Geprek Bp7 di Kota Tebing Tinggi

Authors

  • Rizki Wulanita Batubara Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Bina Karya
  • Ajreni Kisfa Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Bina Karya

DOI:

https://doi.org/10.70021/dbp.v3i1.149

Keywords:

Brand Image, Social Media Marketing, Purchase Interest, Purchase Decision

Abstract

This research aims to determine the influence of brand image and social media marketing on purchasing decisions with purchase interest as an intervening variable (Case Study of Geprek Bp7 in Tebing Tinggi City). This type of research is quantitative descriptive research. The research population includes Geprek BP7 customers in Tebing Tinggi City. The research sample consisted of 66 respondents. The sampling method uses the probability sampling method. Research data uses primary data sources. Data was obtained from the results of distributing questionnaires to respondents. The data analysis method uses the path analysis method. The results of the analysis show that brand image influences purchasing interest in geprek bp7, Tebing Tinggi City, social media marketing influences purchasing interest, brand image influences purchasing decisions, social media marketing influences purchasing decisions, purchasing interest influences purchasing decisions, purchasing interest can mediating the relationship between brand image and purchasing decisions and purchasing interest can mediate the relationship between social media marketing and purchasing decisions at Geprek BP7, Tebing Tinggi City.

References

Alfifto. (2021). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Pembelian Konsumen Pada Geprek Bensu Mongonsidi Medan. 21(April), 85–98.

Alma, B. (2016). Manajemen pemasaran dan pemasaran jasa. Bandung: Alfabeta.

Firmansyah, Anang. 2018. Perilaku Konsumen. CV Budi Utama. Yogyakarta.

Ghozali, I. (2016) Aplikasi analisis multivariete dengan program IBM SPSS 23. Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

Ghozali, I. (2019). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS 21 Update PLS Regresi. Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

Hurriyati, R. (2015). Bauran pemasaran dan loyalitas konsumen. Bandung: Alfabeta.

Juliandi, A., Irfan, & Manurung, S. (2015). Metodologi Penelitian Bisnis, Konsep, dan Aplikasi. Medan: UMSU Press.

Kurniasari (2018). Pengaruh Social Media Marketing, Brand Awareness Terhadap Keputusan Pembelian Dengan Minat Beli Sebagai Variabel Intervening Pada J.Co Donuts & Coffee Semarang. Jurnal Administrasi Bisnis, Volume 7, Nomor 1, Maret 2018, pp. 25-31

Kurniawati, Dewi. 2018. Pengaruh Citra Merek dan Kualitas Produk Terhadap Kepuasan dan Loyalitas Pelanggan (Studi pada pelanggan KFC cabang Kawi Malang). Universitas Brawijaya Malang. Jurnal Administrasi Bisnis Vol 14 No 2.

Malau, H. (2017). Manajemen Pemasaran. Bandung: AlfaBeta.

Meatry (2018). Pengaruh Social Media Marketing, Brand Awareness Terhadap Keputusan Pembelian Dengan Minat Beli Sebagai Variabel Intervening Pada J.Co Donuts & Coffee Semarang. Jurnal Administrasi Bisnis, Volume 7, Nomor 1, Maret 2018, pp. 25-31.

Novanto, F. A., Hasanah, K., & Purwanto, H. (2022). Pengaruh Brand Image Dan Sosial Media Instagram Terhadap Keputusan Pembelian Sepatu Compass Melalui Minat Beli Sebagai Variabel Intervening (Studi Kasus Pada Pengguna Sepatu Compass Di Kota Madiun). Seminar Inovasi Manajemen Bisnis Dan Akuntansi (SIMBA) 4, September, 1–18.

Philip Kotler & Gary Armstrong. (2016). Prinsip-Prinsip Pemasaran. Jakarta: Erlangga.

Philip Kotler & Kevin Lane Keller. (2018). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Erlangga.

Priyatno, D. (2017). Panduan Praktis Olah Data Menggunakan SPSS. Yogyakarta: Andi.

Siregar, S. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif dilengkapi dengan perbandingan perhitungan manual & SPSS. Jakarta: Prenadamedia Group.

Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Pendidikan : (Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R & D). Bandung: Alfabeta.

Suparyanto, R., & Rosad. (2015). Manajemen Pemasaran. Jakarta: In Media.

Umar, H. (2013). Riset Pemasaran & Perilaku Konsumen. Jakarta: PT. Gramedia Utama.

Widyastuti, T. (2017). Pengaruh Harga dan Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Pelanggan Tempe.

Sinaga, S. M. O., Purba, R., & Sari, L. M. (2024). Pengaruh Brand Image & Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Smartphone Oppo dengan Country of Origin Sebagai Variabel Moderating . Digital Business Progress, 2(2), 53–61. Retrieved from https://journal.stie-binakarya.ac.id/index.php/dbp/article/view/110

Downloads

Published

2024-06-30

How to Cite

Batubara, R. W., & Kisfa, A. (2024). Pengaruh Brand Image dan Sosial Media Marketing Terhadap Keputusan Pembelian Dengan Minat Belo Sebagai Variabel Intervening: Studi Kasus pada Pembeli Geprek Bp7 di Kota Tebing Tinggi. Digital Business Progress, 3(1), 43–54. https://doi.org/10.70021/dbp.v3i1.149