Pengaruh Wom Dan Citra Merek Terhadap Minat Beli Ulang Dengan Kepuasan Konsumen Sebagai Variabel Intervening Pada Toko Deco 100 Kuala Tanjung
DOI:
https://doi.org/10.70021/mbp.v3i1.141Keywords:
Word Of Mouth, Brand Image, Repurchase Interest, Consumer SatisfactionAbstract
This study aims to determine the influence of wom and brand image on repurchase interest with consumer satisfaction as an intervening variable at Deco 100 Kuala Tanjung store. The research method used was a quantitative method using the help of SPSS version 25.00.which was collected from the results of distributing questionnaires to 96 Kuala Tanjung Deco 100 customers. The analytical method used in this study is using instrument tests, namely validity and reliability tests. Classical assumption tests are normality tests, multicolonearity tests, heteroscedasity tests, multiple linear regression analysis, coefficient of determination analysis (R2), hypothesis tests, namely T tests and path analysis (Path analysis). The results of SPSS in this study are Word Of Mouth variables affect consumer satisfaction, Brand Image variables affect consumer satisfaction, Word Of Mouth variables affect Repurchase Interest, Brand Image variables affect Repurchase Interest, consumer satisfaction variables affect Repurchase Interest And path analysis shows Word Of Mouth has no effect on Repurchase Interest through consumer satisfaction, and Brand Image has no effect on Repurchase Interest through consumer satisfaction.
References
Agung Dwi Nugroho. (2019). Peran Word Of Mouth Dalam Aktivitas Social Commerce. 5(2), 120–136.
Aini, I. N. K., Marlien, R. ., & Riva’i, A. R. (2022). Pengaruh Citra Merek , Pengalaman Konsumen , Dan Word Of Mouth Terhadap Niat Beli Ulang (Studi Pada Konsumen Kfc Di Kota Semarang). Jurnal Mirai Management, 7(2), 263–276. Https://Doi.Org/10.37531/Mirai.V7i2.2107.
Alma, B. (2018). Manajemen Pemasaran Dan Pemasaran Jasa. Alfabeta; Edisi 13. Bandung.
Amma Fazizah, M. T. U. (2020). Peran Word Of Mouth Dalam Aktivitas Social Commerce. Available Online At Http://Jurnal.Yudharta.Ac.Id/V2/Index.Php/Jkie, 1, 81–90.
Ariana, R. (2022). Pengaruh Citra Merek Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Niat Beli Ulang Pelanggan Melalui Kepuasan Pelanggan Sebagai Variabel Mediasi: Studi Pada Jasa Layanan Logistik. 3(3), 1–23.
Armaniah, H., Marthanti, A. S., & Yusuf, F. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Bengkel Ahass Honda Tangerang. Penelitian Ilmu Manajemen, 2(2), 2614–3747. Https://Bmspeed7.Com.
Asti, E., & Ayuningtyas, E. (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan, Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen. Ekomabis: Jurnal Ekonomi Manajemen Bisnis, 1(01), 1–14. Https://Doi.Org/10.37366/Ekomabis.V1i01.2.
Dara, S. R. (2020). Pengaruh Inovasi Produk , Social Media Marketing Dan Citra Merek Terhadap Minat Berkunjung Wisatawan Dan Dampaknya Terhadap Impulsive Buying Pada Sektor Umkm Kerajinan Tanah Liat Di Desa Wisata Gerabah Kasongan Yogyakarta. 9(2).
Dzulkharnain, E. (2020). Pengaruh Persepsi Harga, Citra Merek Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian. Iqtishadequity Jurnal Manajemen, 1(2). Https://Doi.Org/10.51804/Iej.V1i2.543.
Fakaubun, U. F. K. (2018). Pengaruh Citra Merek Terhadap Minat Beli Ulang Sepatu Adidas Di Malang Melalui Kepuasan Pelanggan Sebagai Variabel Intervening (Studi Kasus Pada Toko Sport. Iii(December), 1–15.
Ferdinand, A. (2014). Metode Penelitian Manajemen. Bp Universitas Diponegoro. Semarang.
Hariani, S. D., Sony, R. P., Mardayanti, I., & Suryaman, R. A. (2023). Analisis Strategi Pengembangan Usaha Mikro Menengah (UMKM) Menggunakan Sistem E-Commerce Dengan Model Content Marketing Pada Coffe Shop Kopang Kota Tebing Tinggi. Digital Business Progress, 2(1), 44–52. https://doi.org/10.70021/dbp.v2i1.76
Hasan, A. (2018). Marketing Dan Kasus-Kasus Pilihan. M. Pressdindo; Edisi 1. Yokyakarta.
Hidayah, S. A., & Apriliani, R. A. E. P. (2019). Analisis Pengaruh Brand Image, Harga, Kualitas, Produk, Dan Daya Tarik Promosi Terhadap Minat Beli Ulang Konsumen Batik Pekaloangan(Studi Pada Pasar Grosir Setono Batik Pekalongan). Journal Of Economic, Business And Engineering, 1(1), 24–31.
Kotler, Philip, K. L. K. (2017). Manajemen Pemasaran. Erlangga; Edisi 1. Jakarta.
Kotler, Dan K. (2016). Manajemen Pemasaran. Erlangga; Edisi 12. Jakarta.
Mandagie, Yunita, V. M., Sam, U., & Manado, R. (2018). Analisis Pengaruh Word Of Mouth, Kualitas Produk Dan Brand Image Terhadap Keputusan Pembelian Sepatu Converse Di Manado Town Square. Jurnal Emba: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 6(4), 2008–2017.
Nyarmiati, S. R. T. A. (2021). 11tj. Analisis Pengaruh Kualitas Layanan, Kualitas Produk, Brand Image Dan Perceived Value Terhadap Minat Beli Ulang Dengan Kepuasan Pelanggan Sebagai Variabel Intervening (Studi Pada Konsumen Rumah Makan Pondok Bandeng Babe Kabupaten Pati). 10, 1–14.
Prabowo, S. A. (2018). Pengaruh Suasana Toko, Kualitas Pelayanan, Kepercayaan, Dan Persepsi Harga Terhadap Minat Beli Ulang Konsumen Mirota Kampus Godean. Jurnal Ekobis Dewantara, 1(7), 155–126.
Priansa, W. Dan. (2017). Manajemen Komunikasi Dan Pemasaran. Alfabeta; Edisi 1. Bandung.
Prof. H. Imam Ghozali, M.Com, P. . (2018). Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program Ibm Spss 25; Edisi 9. Feb Universitas Diponegoro.
Sirait, M. T. (2020). Analisis Tataniaga Kelapa Sawit (Elaeis Guineensis Jacq.) (Studi Kasus : Kecamatan Kualuh Selatan Kabupaten Labuhan Batu Utara). Agriprimatech, 3(2), 74–83. Https://Doi.Org/10.34012/Agriprimatech.V3i2.924.
Sugiyanto, & Maryanto, E. (2021). Pengaruh Kualitas Produk, Citra Merek Dan Word Of Mouth Terhadap Minat Beli Ulang Melalui Kepuasan Konsumen Pada Mahasiswa Esa Unggul Pengguna Iphone. Papatung: Jurnal Ilmu Administrasi Publik, Pemerintahan Dan Politik, 4(2), 10–23. Https://Doi.Org/10.54783/Japp.V4i2.453.
Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif .Edisi Pert. Alfabeta. Bandung.
Suryani, R., & Ramdhani, F. N. (2022). Pengaruh Persepsi Kemudahan Dan Brand Image Toko Terhadap Niat Beli Ulang Di Online Marketplace Dengan Kepuasan Pelanggan Sebagai Variabel Intervening. Medikonis, 13(1), 62–69. Https://Doi.Org/10.52659/Medikonis.V13i1.49.
Tresiya, D., Djunaidi, D., & Subagyo, H. (2019). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kenyamanaan Terhadap Kepuasan Konsumen (Studi Pada Perusahaan Jasa Ojek Online Go-Jek Di Kota Kediri). Jimek : Jurnal Ilmiah Mahasiswa Ekonomi, 1(2), 208. Https://Doi.Org/10.30737/Jimek.V1i2.310.